reklama

Deň matiek, otcov alebo radšej Deň rodičov?

Len nedávno sme oslávili Deň matiek. Mnohí nezabudli. Deti v škôlke nacvičovali program pre mamičky. Dcérka sa na to tešila, lebo tentoraz už mali vystupovať v Dome kultúry pred všetkými mamičkami a ona herečka jedna, sa už nevedela dočkať. Ale ako by to bolo, keby ma aj tento raz nezaskočila svojou otázkou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

„Tak už to máte nacvičené?“ spýtal som sa jej, lebo stuhu, s ktorou tancovali, už domov nedoniesla. Ešte pred pár dňami im ju učiteľka dávala aj na doma, aby si trénovali. 

„Ešte nacvičujeme“, odpovedala a pokračovala. „Tati a pýtal si sa pani učiteľky, keby budeme vstupovať“.  

„Áno pätnásteho, to bude v utorok, budete vystupovať pre mamičky k ich sviatku.“  

"A to sa tatinkovia nemôžu prísť pozrieť?“  

„Môžu, prečo by sa nemohli?“ Začudoval som sa jej otázke.  

„Keď je to len pre mamičky.... tati a prečo sa vystupuje pre mamičky?“   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Lebo mamičky sa o vás starajú, odvádzajú vás do škôlky, varia, upratujú, hrajú sa s vami aj keď prídu unavené z práce. A keď sa o vás  starajú, tak si zaslúžia, aby mali svoj sviatok, a aby ste pre nich niečo nacvičili, potešili ich a ukázali im, aké ste šikovné“. Snažil som sa jej vysvetliť príčiny a dôvody Dňa matiek tak, aby pochopila, že to vystúpenie je akési poďakovanie mamičkám.  

„Tati,“ neprestávala sa vypytovať, „a prečo nenacvičujeme niečo aj pre oteckov. Veď aj ty sa o mňa staráš, večer ma okúpeš a porozprávaš mi rozprávku, chodíš pre mňa do škôlky a potom sa spolu hráme, ... a kupuješ mi jogurtíky a sladkosti ... Tatinkovia nemajú taký sviatok?“ 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trošku som sa zamyslel. Malé päťročné decko a už to takto vníma. 

„Ale majú Miška, aj tatinkovia majú svoj sviatok.“ 

„Tak budeme aj pre tatinkov nacvičovať a vystupovať?“ 

„To asi nie.“ 

Trošku zosmutnela. 

„A keď majú tatinkovia sviatok, mali by sme aj pre tatinkov vystupovať, aj oni sa o nás starajú,“ povedala trošku nahnevane. 

„Máš pravdu, skús sa opýtať pani učiteľky“, trošku som ju podpichol. 

Nahnevane zobrala hračku a išla sa hrať do izby. Asi som jej to dobre nevysvetlil, lebo s odpoveďou zjavne nebola spokojná. 

Také malé dieťa a uvedomuje si to, čo my mnohí dospelí nie. Mrzelo ju, že pre tatinkov vystupovať nebude asi tým viac, keď sa dozvedela, že aj tatinkovia majú svoj sviatok. To jej asi ešte nikto nepovedal. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zamyslel som sa a vravím si. Oslavujeme MDŽ, teda poniektorí si ešte spomenieme na svoje ženy a poďakujeme im aspoň malým kvietkom za to, že vôbec sú. Oslavujeme aj Deň matiek, lebo je jasné a nespochybniteľné, že matky si to zaslúžia.  Možno však trochu zabúdame, že je tu aj chlap, že je tu aj otec. 

Už to nie je ako kedysi, keď “normálny“ chlap prišiel domov v monterkách vybral z chladničky pivo, sadol do kresla vytiahol noviny alebo zapol telku a sledoval futbal. Sem-tam okríkol deti, aby nebehali a nerobili krik, prípadne im capol po zadku a potom okríkol ženu, aby mu doniesla večeru. Vtedy naozaj nebol dôvod nielen oslavovať ale vôbec, mať Deň otcov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes mužov-otcov často vidieť vonku s kočíkom. Často krát stoja v rade pri pokladni s veľkým nákupom. Dokonca vidieť muža doma s vysávačom už nie je unikát a muž dokáže uvariť aj niečo iné ako čaj. Muži svoje deti už aj prebaľujú, kúpu a uspávajú. 

Mnohí to nerobia preto, že sú doma „pod papučou“ ale preto, že majú svoje deti skutočne radi, chcú byť pri ich výchove a aktívne do nej zasahovať, usmerňovať a ísť príkladom. Mnohí upratujú aj varia preto, že milujú svoje manželky, chcú im pomôcť v domácich prácach a odbremeniť ich od mnohého. Mnohí to robia automaticky a netreba ich o to žiadať. 

Možno aspoň týto muži si zaslúžia, aby si na nich, na Deň otcov, niekto spomenul aj keď asi detičky zo škôlky vystúpenie pre tatinkov ešte dlho nacvičovať nebudú. Prečo? Spýtajme sa pani učiteliek. 

Snáď namiesto Dňa matiek a Dňa otcov, by sme mali mať Deň rodičov. To by sa mi páčilo viac. Rodina je predsa dôležitá. Rodičia a deti by mali byť spolu a uvedomiť si, aké je to krásne, keď muž príde domov a manželka ho bozkom a milým úsmevom privíta a usmiate deti sa mu hodia okolo krku, keď žena behá okolo kuchyne a muž príde a pomôže jej spolu s deťmi s varením a upratovaním a keď deti vidia ako sa večer maminka túli k tatinkovi a potom si ich vezmú na kolená a rozprávajú im príbehy z detstva.  

Pre niekoho možno samozrejmosť, len ja mám stále dojem, že takých rodín, kde to je takto, je stále menej a menej.  

Majme teda radšej Deň rodiny, to je myslím dôležitejšie. 

Michal Kubala

Michal Kubala

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy celkom normálny a obyčajný, inokedy kladúci si otázku PREČO na nekonečne veľa vecí. Zoznam autorových rubrík:  DovolenkaMiškaSúkromnéNezaradenéZo života

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu