reklama

Takto nás privítala pani jar

V sobotu bolo krásne teplúčko a už nás to ťahalo von. Dcérku do pieskoviska a mňa tiež trošku na vzduch. Počasie už bolo naozaj skutočne jarné ale to, že nás vonku čaká klasické činžiakové jarné privítanie som si vôbec neuvedomil. Veď od minulej jari bolo už ďaleko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Deti v pieskovisku
Deti v pieskovisku (zdroj: Ing. Michal Kubala)

Takže dcérka šup do pieskoviska a ja som si sadol opatrne na rozpadajúcu sa, ale ešte pomerne pevnú, lavičku, vlastne radšej na reklamné letáčiky, lebo priamo na lavičke sa sedieť nedalo. Roztiahol noviny a začítal sa do predvolebných sľubov. Dcérka sa v pieskovisku nemala s kým hrať a stále ma volala a ja som si až po chvíli uvedomil, prečo sa musela hrať v pieskovisku takmer sama, hoci bolo vonku viac detí. Ostatným totiž rodičia zakázali vstup do pieskoviska. Najskôr som myslel, že je to preto, že piesok je predsa len ešte dosť studený a deti si hneď do neho sadajú, ale až keď ma dcérka požiadala, aby som jej pomohol s prekopávaním tunelu som pochopil, prečo ostatné deti majú od rodičov zákaz vstupu do pieskoviska.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len čo som strčil ruku do piesku a začal hrabať, narazil som na niečo studené a nepríjemne slizké. Akosi podvedome som rýchle vytiahol ruku z piesku. Bola to napoly zhnitá, stará, možno aj posmrkaná, vreckovka. Brŕŕ. Až teraz som sa pozrel lepšie do pieskoviska. V jednom roku kus tehly, v druhom starý kartón. Vedľa krabička od cigariet a nedopalok, potom druhý, tretí... Keď mi dcérka podávala kus skla so slovami - „Aha tati, čo som našla ...", veru ťahal som ju z pieskoviska aj ja.

Chcel som teda aby sa hrali na trávniku vedľa pieskoviska ale rozmyslel som si to vo chvíli, keď ma jeden z chlapcov okríkol. „Pozor ujo lebo stupíte do ho***". Ani som mu nemohol napomenúť, že sa vyjadruje neslušne, lebo mal pravdu a práve ma „zachránil". A nebolo tam len jedno také ho***.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ani toto nebolo dobré miesto na hranie. Možnosť hrať sa bola ešte na vyasfaltovanej prístupovej ceste k činžiaku, kde veľa áut síce nechodí, ale predsa nejaký ten blázon, čo si dokáže aj z takejto cesty urobiť pretekársku dráhu, sa vždy nájde.

O chvíľu sa však spustil, aj keď teplý, jarný, ale poriadne silný, vietor a ani na cestičke by sa hrať aj tak nedalo, lebo vzdušný vír upratoval všetko to, čo bolo pri kontajneroch a v nich. Porozhadzoval to nielen po cestičke ale aj po celom okolí. Najväčší zážitok mali deti, keď videli poletovať reklamné igelitové tašky z našich supermarketov až do výšky štvrtého poschodia. Vietor silnel a silnel. Keď sme videli ako odtrhol a prevrátil veľký kus plechu na streche šesťposchodového činžiaka, ktorý takmer odtrhol a spadol dolu medzi deti, veru, už sme niektorí svoje deti ratovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvé jarné hranie sa detí pred činžiakom veru nedopadlo slávne, ale asi to vadilo len nám rodičom, čo sme tam mali svoje deti. Veď každý rok nás jar pred činžiakom privíta tým istým. Špinou v detskom pieskovisku, psačími ho*** na trávniku a rozfúkanými odpadkami po celom okolí. Najhoršie na tom je, že to takto bolo aj na druhý deň, aj dnes a zostane to ešte dosť dlho. No a potom si sadnite kľudne na lavičku a nechajte svoje deti sa hrať. Čítajte o volebných sľuboch kandidátov na prezidenta a tešte sa na jar.
Dá sa to vôbec? Takže radšej vydám aj ja zákaz vstupu do pieskoviska a pridám zákaz hrať sa na trávniku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Má to však logiku?

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Michal Kubala

Michal Kubala

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy celkom normálny a obyčajný, inokedy kladúci si otázku PREČO na nekonečne veľa vecí. Zoznam autorových rubrík:  DovolenkaMiškaSúkromnéNezaradenéZo života

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu